دستگاه CNC یک دستگاه ساخت است که در آن ماشین به صورت خودکار بر اساس یک سری وظایف و دستورالعمل های از پیش تعیین شده رشته ای از فعالیت ها را انجام می­دهد. استفاده از یک دستگاه CNC در مقایسه با دیگر اشکال ساخت و تولید مزایای بسیاری دارد. با انجینیک همراه باشید.

صرفه جویی در هزینه تولید

یکی از مزایای استفاده از دستگاه CNC این است که می­توانید از تمام مواد اولیه­ای که در اختیار دارید استفاده کنید. از انجایی که دستگاه CNC خیلی دقیق کار می­کنند در نتیجه اپراتوری که با دستگاه کار می­کند می­تواند مقدار ضایعات کاری که به وجود می­آید را به حداقل برساند و راندمان بالایی را در مصرف مواد اولیه ایجاد کند و در نتیجه مقدار سود را بالا ببرد.

بالا بردن سرعت تولید قطعات

ماشین کاری CNC یک فرایند بسیار کارآمد است. به همین علت استفاده از یک دستگاه CNC تعداد مراحل لازم برای تولید یک قطعه را بسیار کاهش می­دهد و در آن تمام مراحل بصورت خودکار و یکجا انجام می­شود و قطعه ای که در حالت عادی باید در 2 الی 3 دستگاه بسته می­شد و ماشین کاری روی آن انجام می­گرفت تنها با یک بار بسته شدن در دستگاه CNC تولید می­شود و این امر سرعت و دقت تولید را بسیار بالا می­برد.

بالا بردن ایمنی

تمامی مراحل ساخت در یک دستگاه CNC خودکار است. بنابراین، حتی اپراتور دستگاه در فرایند تولید درگیر نیست. این امر یک محیط امن به وجود می آورد و دستگاه بدون نیاز به حضور نیروی انسانی تمام کارها را انجام می­دهد. ماشین کاری CNC چنان دقیق است که به ندرت حادثه ناشی از استفاده از آن گزارش شده است.

افزایش بهره وری تولید

در تولید دستگاه CNC به دلیل این که در ساخت این دستگاه ها موضوعات تظمین کیفیت رعایت می­شوند حتما از قطعات فوق العاده با کیفیت و دقیق ساخته شده­اند. این دستگاه ها مجهز به سامانه های خطا یاب هستند به این ترتیب، هر زمان یک مشکل در فرایند تولید به وجود اید، دستگاه آن را تشخیص داده و اعلام می­کند و یا برای جلوگیری از مشکلات بیشتر دستگاه را خاموش می­کند.

کاهش هزینه های تولید

یک دستگاه CNC باید بی وقفه و در یک دوره طولانی از زمان و بدون نیاز به تعمیر قطعات و یا تعمیر دستگاه در هر حالت با عملکرد صحیح کار کند. بنا بر این اگر دستگاه در دوره های زمانی مشخص روغن کاری شود و تعمیرات دوره ای جزئی آن سر زمان انجام گیرد، هزینه های تولید با این دستگاه ها بسیار کم است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *