ارائه خدمات برش واترجت سی ان سی

خدمات برش واترجت در تهران

گروه انجینیک پیشرو در ارائه خدمات ماشینکاری و برشکاری در ایران است. برای سفارش خدمات برشکاری واترجت در تهران از طریق فرم‌های سفارش داخل وبسایت میتوانید درخواست خود را به ما اعلام کنید. تا کارشناسان ما بررسی کنند و با شما ارتباط گرفته و زمان و قیمت خدمات واترجت مورد نیاز شما را اعلام و در صورت توافق، سفارش ثبت می‌شود. بقیه مراحل تحویل گیری و تحویل دهی قطعات طبق دستورنامه‌های ارسالی برای شما طبق برنامه زمان بندی تحویل میگردد.

معرفی دستگاه واترجت سی ان سی و خدمات ماشینکاری برش واترجت واترجت استفاده از جریان فشار بالای آب، به منظور برش­کاری و تمیزکاری است. از این رو به آن برش­کاری به کمک جت آب هم گفته می‌­شود. از این روش برشکاری برای انواع اجسام می‌­توان استفاده کرد. در صورتی که از این متد برای برش اجسام نرم استفاده شود، جت آب خالص، به کار برده می‌شود و برای برش اجسام سخت، نظیر فلزات از جت آبی که دارای ترکیبات ساینده است؛ استفاده می­‌شود. در این حالت مواد ساینده را به صورت ترکیباتی ریز به آب اضافه می‌کنند؛ تا برخورد این مواد ساینده به همراه آب فشار بالا، به سطح مورد نظر منجر به ساییدگی و در نهایت برش قطعه مورد نظر شود. واترجت‌ها در تمام کار­گاه­‌های ماشیکاری کاربرد دارند و می‌­توان از آن‌ها برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. که در ادامه برخی از مهم­ترین کاربردهای واترجت را توضیح خواهیم داد
  • معرق سنگ
  • تولید قطعات صنعتی
  • معماری و ساخت المان­های مختلف
  • خلق آثار هنری مختلف
  • ساخت قطعات مختلف در صنعت اتومبیل و حمل و نقل
  • الگوزنی سریع و مدل زنی
  • خدمات واترجت فلزات
  • خدمات واترجت شیشه

مزایای خدمات برش­ واترجت در تهران

در یک جمله جت آب، سریع، انعطاف پذیر و دارای دقت خوبی است. شاید بتوان مهم­ترین مزیت استفاده از جت آب در برش­کاری را، عدم افزایش دما در حین این فرآیند دانست. همان­طور که می­‌دانید در اکثر روش‌­های برش­کاری، دمای قطعه افزایش پیدا می­‌کند و احتمال سوختن، ذوب شدن و یا ترک برداشتن قطعه وجود دارد. از این رو این روش را جزو متدهای برشکاری سرد طبقه بندی می­‌کنند. از دیگر مزایای خدمات واترجت در تهران می­توان به قیمت ارزان‌­تر آن نسبت به برش لیزر، عدم کند شدن در گذر زمان و عدم تولید گرد و غبار اشاره کرد.

شهرهای ارائه دهنده خدمات واترجت

گروه انجینیک با داشتن کارگاه‌های مجهز، در شهرهای اصفهان و تهران آماده ارائه خدمات واترجت برای کلیه فلزات ، سنگ، سرامیک و شیشه در ایران می‌باشد و امیدوار است در آینده در شهرهایی چون یزد، تبریز، اراک، مشهد، ارومیه و شیراز کارگاه‌های مجهز به خدمات برشکاری در سطح ایران را افزایش دهد. معرفی نحوه عملکرد دستگاه برش واترجت

نحوه عملکرد دستگاه برش

تمامی دستگاه های واترجت­‌ سی ان سی دارای سیستم عملکرد یکسانی هستند. واترجت به آب تحت فشاری در محدوده ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار پوند بر اینچ یا ۱۳۰۰ تا ۶۲۰۰ بار اطلاق می ­شود که از روزنه بسیار کوچکی خارج می­ شود. عموما قطر این روزنه در بازه­‌ی ۰.۱۸ تا ۰.۴ میلی­متر و یا ۰.۰۰۷ تا ۰.۰۲۰ اینچ قرار می‌­گیرد. فشار بسیار زیاد و قطر بسیار کوچک یاد شده، منجر به ایجاد یک جریان بسیار سریع ولی بسیار نازکی از آب می­‌شود؛ که سرعتی در حدود سرعت صوت بالغ بر ۹۶۰ کیلومتر بر ساعت یا ۶۰۰ مایل بر ساعت دارد. اگر در جریان آب انواع ترکیبات ساینده نظیر ذرات سنباده و سنگ ساینده باشد، جت آب (واترجت) ساینده خواهیم داشت. در این سیستم­‌ها از تمرکز انرژی آب تحت فشار بر روی یک نقطه بسیار کوچک برای برش اجسام مختلف استفاده می­‌شود. هر چه روزنه مورد نظر کوچکتر باشد؛ فشار خروجی و انرژی منتقل شده به نقطه هدف بیشتر می­‌شود و سرعت جریان خروجی نیز افزایش می‌یابد. برای برش اجسام سخت انواع مختلفی از مواد ساینده را به آب اضافه می‌کنند ولی این ترکیبات پس از عبور آب از روزنه و پس از این که آب به سرعت بالا رسید، به آن اضافه می‌شوند و سرعت بالای آب منجر به افزایش سرعت این ذرات می‌شود؛ تا بتوانند انرژی لازم برای برش اجسام سخت را بدست آورند. معرفی ویژگی های عمومی دستگاه برش واترجت

ویژگی‌های عمومی خدمات واترجت در تهران

واترجت­‌های ساینده معمولا دو برابر قوی‌­تر از واترجت‌های معمولی هستند. عوامل متعددی در برش­کاری با جت آب دخیل هستند که برخی از مهم­ترین آن­ها عبارت هستند از: جنس ماده مورد نظر، فشار آب، ابعاد قطعه و ضخامت نواحی تحت برش و نوع ماده ساینده، همچنین کنترل کردن سرعت جت آب خروجی برای دست­یابی به حداکثر راندمان، پارامتر بسیار مهمی به شمار می‌رود.
  • عدم ایجاد تنش‌های مکانیکی در قطعه
  • ایمنی بالا در هنکام کار با جت‌ آب
  • نصب سریع و برنامه ریزی آسان : به راحتی می‌­توان قطعه کار را در محل مورد نظر قرار داد و بدون اینکه ابزار برش را تغییر داد و تنظیمات خاصی را اعمال کرد، برشکاری را انجام داد. واترجت به صورت اتوماتیک با استفاده از نقشه‌های cad قطعه را به طرح نهایی تبدیل می‌کند.
  • عدم تولید گرما بر روی قطعه کار : از آنجایی که از آب در فرآیند برشکاری واترجت استفاده می­شود، هیچ­ گرمایی بر روی قطعه باقی نخواهد ماند و تمام گرمای تولید شده به آب منتقل خواهد شد. از این رو هیچ ناحیه‌­ی حرارت دیده‌­ای (HAZ) در قطعه نهایی وجود نخواهد داشت.
  • امکان ماشین­کاری اجسام ضخیم : ماشین­کاری اجسامی با ضخامتی بیش از ۱۰ سانتی­متر به کمک واترجت امری بسیار متداول است. البته در صورتی که ضخامت قطعه مورد نظر افزایش یابد؛ مدت زمان مورد نیاز برای برش به صورت تصاعدی افزایش می­‌یابد.
  • کنترل پذیری آسان و عدم نیاز به دانش فنی : یافتن سرعت مناسب خروج آب و حرکت واترجت بر روی قطعه کار، امری بسیار پیچیده است که به کمک استفاده از کامپیوتر و استفاده از ابزارهای کنترلی به راحتی می­توان قطعات پیچیده را هم برش داد.
  • دوست­دار محیط زیست : به طور کلی از آنجایی که واترجت از آب و مواد ساینده خنثی استفاده می­‌کند، به خودی خود منجر به آلودگی زیست محیطی نمی‌­شوند ولی در حین فرآیند برش­کاری مقداری فلز به جریان آب اضافه می­‌شود که در صورت لزوم می­‌توان آن را از آب جدا کرد.
  • عدم نیاز به ایجاد سوراخ اولیه برای شروع فرآیند برش­کاری : از آن‌جایی که واترجت قدرت بسیار بالایی دارد، می­‌تواند اکثر ترکیبات را بدون سوراخ اولیه، برش دهد. فقط تعداد معدودی از کامپوزیت‌­های لایه‌­ای تقویت شده هستند که برای برشکاری به سوراخ اولیه احتیاج دارند.
  • نازک بودن خط برش و اتلاف بسیار کم ماده اولیه : پهنای خط برش در حدود ۰.۵ میلی­متر است، این بدین معنا است که مقدار بسیار کمی ماده از جسم مورد نظر در حین فرآیند برش­کاری برداشته می­شود. این موضوع در هنگام کار با مواد گران ­قیمت و سمی نظیر تیتانیوم و سرب، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌­کند.‌‌

از جت آب خالص برای برش اجسام نرم و از جت آبی که دارای ترکیبات ساینده است برای برش اجسام سخت استفاده می‌شود.

در بیشتر روش‌­های برش­کاری به علت افزایش دما احتمال سوختن، ذوب شدن و یا ترک برداشتن قطعه حین کار وجود دارد اما در برشکاری به روش جت آب دما در حین این فرآیند افزایش نمی‌یابد.

در صورت رضایت از خدمات ما، به ما امتیاز دهید و برای بهبود خدماتمان و حرکت در  جهت رفع نیاز های شما، نظرات خود را در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *