فاکتورهای مهم در خرید دستگاه cnc دست دوم

دستگاه‌های CNC قیمت زیادی دارند؛ به همین دلیل بیشتر افراد خرید دستگاه سی ان سی دست دوم را ترجیح می‌دهند. اما در زمان خرید دستگاه‌های کارکرده باید محتاط باشید و به موارد زیادی دقت کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. در ادامه چک‌ لیستی برای شما تهیه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید بهترین دستگاه CNC کارکرده را خریداری کنید.

 

خرید از فروشنده معتبر ماشین آلات CNC

برای خرید هر نوع دستگاه CNC، از کارکرده تا وارداتی و نو، مهم‌ترین نکته یافتن یک فروشنده مطمئن است. در این صورت می‌توانید تا مدت‌ها از دستگاه خریداری‌ شده استفاده کرده و حتی از خدمات پس از فروش هم بهره ببرید. برای این کار می‌توانید به‌صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید؛ خرید حضوری امکان بررسی شخصی را برای شما فراهم کرده و خرید آنلاین، تعداد گزینه‌های روی میز شما را افزایش می‌دهد.

خرید از فروشندگان معتبر دستگاه های سی ان سی

گروه انجینیک یک گزینه بسیار قابل‌اعتماد در زمینه خرید و فروش دستگاه CNC است. این گروه حدود یک دهه است که به‌عنوان کارشناس و فروشنده دستگاه‌های CNC فعالیت دارد و می‌تواند بهترین مشاور شما باشد. انجینیک به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را بر اساس نیاز و بودجه خود تهیه کنید. برای مشاهده لیست محصولات موجود در فروشگاه ماشین آلات سی ان سی کلیک کنید و محصولات موجود در فروشگاه انجینیک را مشاهده کنید. در صورتی که دستگاهی که به آن احتیاج دارید در لیست محصولات ما موجود نبود از طریق فرم مربوطه اطلاعات آن را وارد کنید تا برای شما آن را در لیست قرار دهیم.

چهار فاکتور مهم قابلیت ارتقا دستگاه، سلامت فیزیکی دستگاه، مدت زمان کارکرد و قیمت در خرید دستگاه سی ان سی دست دوم اهمیت دارد

مدت‌زمان کارکرد دستگاه

مدت‌زمانی کارکرد دستگاه‌های CNC دست دوم در استفاده قبلی، در زمان خرید بسیار اهمیت دارد؛ زیرا دانستن این زمان، می‌تواند در بررسی عملکرد دستگاه به شما کمک کند. شما باید عملکرد دستگاه را کنترل کنید و از فروشنده بخواهید که آن را برای موارد مختلفی مانند تراش فلز، چوب یا سنگ امتحان کند. به‌این‌ترتیب خواهید فهمید که آیا قطعات سی ان سی نیاز به تعویض دارند یا خیر؟

قابلیت ارتقا دستگاه

در زمان خرید همه دستگاه‌های فرز دست دوم، ازجمله CNC باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه قابلیت ارتقا دارد و می‌توانید آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. برای مثال اگر قصد انجام ماشین‌کاری‌های پیچیده‌ای را دارید؛ ممکن است به سری تراش پیشرفته‌تر و قدرتمندتری نیاز داشته باشید. در این صورت باید مطمئن شوید که دستگاه می‌تواند با این سری‌ها سازگار شود و عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

سلامت فیزیکی دستگاه سی ان سی دست دوم

دستگاه‌های سی ان سی معمولا با دقت زیادی ازنظر ابعادی ساخته می‌شوند؛ اما به‌مرورزمان، ممکن است ابعاد دستگاه تغییر کنند. این انحراف از ابعاد استاندارد، یک جزء جدانشدنی از دستگاه‌های کارکرده است که ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند رطوبت یا تغییرات دمایی رخ بدهد. بنابراین در زمان خرید یک دستگاه سی ان سی دست دوم باید دقت کنید اجزای دستگاه دچار انحراف زیادی نشده باشند.

نوع ماشین‌کاری

دستگاه‌های سی ان سی معمولا در دو حالت افقی و عمودی ماشین‌کاری را انجام می‌دهند؛ به همین دلیل در زمان خرید نمونه دست‌دوم باید دقت کنید که حالت برش این دستگاه به‌صورت  HMC (افقی) است یا  VMC (عمودی). ماشین آلات افقی معمولا قیمت بیشتری از نمونه‌های عمودی دارند؛ به همین دلیل برای مشاغل کوچک و متوسطی که در ابتدای راه خود هستند، گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

اما باید دقت کنید که دستگاه‌های سی ان سی افقی بهره‌وری بیشتری دارند و می‌توانند کار را در زمان کمتری به سرانجام برسانند. به همین دلیل در زمان خرید باید دقت کنید که برای چه منظوری می‌خواهید از دستگاه، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید هزینه‌های کار را کاهش داده و سودآوری را بر اساس قدرت تولید دستگاه افزایش دهید.

علاوه بر موارد گفته‌شده، باید در زمان انتخاب میان گزینه‌های افقی و عمودی به ویژگی‌های ظاهری آن‌ها هم توجه کنید. برای مثال دستگاه‌های سی ان سی عمودی جای کمتری را اشغال می‌کنند و سبک‌تر هستند؛ درنتیجه اگر قصد جابجایی دستگاه را دارید، گزینه خوبی برای شماست. در کنار این موارد، به دلیل رایج‌تر بودن مدل عمودی در بازار، یافتن لوازم یدکی و تعمیر آن‌ها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

مدت زمان کارکرد و مشخصات فنی دستگاه از مهم ترین موارد در تعیین قیمت دستگاه های سی ان سی دست دوم هستند

قیمت دستگاه CNC دست دوم

انواع دستگاه سی ان سی دست دوم بسته به نوع، مشخصات و مدت‌زمان کارکرد، قیمت‌گذاری می‌شوند. واضح است که دستگاه‌هایی با کارکرد کمتر یا اصطلاحا در حد نو، قیمت بیشتری دارند. البته باید دقت کنید که قیمت‌گذاری دستگاه کاملا به‌صورت کارشناسی انجام شده باشد؛ به عبارت بهتر در زمان خرید باید با بررسی مشخصات دستگاه کارکرده، مطمئن شوید که ارزش خرید بالایی دارد.

خرید دستگاه سی ان سی دست دوم از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است؛ اما هنگام خرید دستگاه‌های کارکرده باید محتاط باشید. برای این کار باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید و ماشین‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. اما اگر از دانش کافی برای انجام این کار برخوردار نیستید؛ می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای گروه انجینیک برای انتخاب بهترین گزینه متناسب با شرایط کاری و بودجه خود، استفاده کنید.

سوالات متداول کاربران

  • در زمان خرید دستگاه سی ان سی دست دوم، چه اقلامی باید با آن همراه باشد؟

در زمان خرید CNC بهتر است اسناد مربوط به سابقه تعمیرات، دفترچه راهنما و فاکتورهای اولیه را دریافت کنید. داشتن این مدارک می‌تواند در تشخیص مشکل و قطعات موردنیاز دستگاه به شما کمک کند.

  • پیش از خرید دستگاه CNC کارکرده باید چه کارهایی انجام داد؟

تهیه فهرستی از الزامات موردنیاز دستگاه، مقایسه گزینه‌های موجود، آگاهی از تفاوت میان مدل‌های مختلف، صرف زمان کافی برای یافتن بهترین گزینه

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *