معرفی دستگاه های cnc شرکت Haas Automationدستگاه های فرز و تراش شرکت هاس آمریکا در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند و برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. در این مقاله از انجینیک می‌خواهیم ضمن معرفی شرکت Haas، بهترین دستگاه‌های سی ان سی آن را به همراه ویژگی‌ها و کاربرد معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی شرکت هاس Haas آمریکا

شرکت هاس از سال 1983 فعالیت خود را در ایالات متحده کلید زد و در حال حاضر محصولات مختلفی مانند دستگاه‌های تراش و فرز cnc و انواع کنترلر سی ان سی را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت همواره در تلاش است تا با افزایش قابلیت‌های دستگاه‌های cnc و ساده سازی رابط کاربری کنترلر، مسیر رسیدن به هدف را برای اپراتور تا حد زیادی کوتاه کند.

انواع دستگاه های cnc  شرکت Haas

شرکت هاس آمریکا انواع دستگاه‌های cnc را در مدل‌های ماشین سنتر عمودی VMC، ماشین سنتر افقی HMC و ماشین‌های تراش CNC lathe به بازار عرضه می‌کند. مهمترین سری‌های دستگاه‌های سی ان سی فلزات شرکت Haas از قرار زیر هستند:

– سری VF

سری VF معمولا مراکز ماشینکاری 3، 4 یا 5 محوره را شامل می‌شوند و در دسته VMC یا ماشین سنتر عمودی قرار می‌گیرند. بسته به اندازه، این سری از دستگاه های cnc شرکت haas به صورت VF-1 تا VF-14 نامگذاری می‌شوند. ماشین‌های cnc سری VF شرکت هاس قابلیت سفارشی سازی هم دارند و می‌توانند قطعه کار را در هر زاویه ای برای ماشینکاری قرار دهند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری vf

در مواردی که شما نیازی به 5 محور ندارید، می‌توانید خرطومی را که بر روی میز استاندارد T-slot نصب شده جدا کنید تا امکان ماشینکاری 3 محوره برای شما فراهم شود. سری VF دارای نازل مایع خنک کننده قابل برنامه ریزی هستند و یک ماژول تشخیص خرابی هم برای افزایش طول عمر دستگاه بر روی آن‌ها قرار گرفته است.

– سری UMC

سری UMC از ماشین‌های سی ان سی شرکت هاس آمریکا در دسته مراکز ماشینکاری عمودی قرار می‌گیرند که معمولا به صورت 5 محوره تولید می‌شوند. ماشین های cnc سری UMC از شرکت هاس، برای ماشینکاری قطعات کوچک بسیار مناسب هستند و سرعت اسپیندل زیادی دارند. همچنین امکان تعویض ابزار با سرعت بالا در آن‌ها فراهم شده که این موضوع زمان ماشینکاری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری umc

– مینی فرز

یکی دیگر از دستگاه های cnc Haas به نام مینی فرز شناخته می‌شود که به عنوان جایگزین کوچکی برای ماشین‌های سری VF معرفی شده است. مینی فرز Haas در دسته دستگاه فرز cnc آمریکایی قرار می‌گیرد که می‌تواند با قیمت بسیار مناسبی، بسیاری از کارها را در نیازهای ماشینکاری در ابعاد کوچک برای شما انجام دهد. ویژگی این دستگاه‌ها با سری VF یکسان است و در کارگاه‌های استفاده می‌شود که فضای کافی برای نصب دستگاه‌های فرز با ابعاد بزرگ را ندارند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری mini

– دستگاه فرز سری TM

سری TM از دستگاه فرز cnc شرکت هاس یا Toolroom Mill دارای محفظه ای هستند که قسمت پایینی و کناره‌های دستگاه را در بر می‌گیرد و در دسته مراکز ماشینکاری عمودی قرار می‌گیرند. این نوع از دستگاه‌ها، سرعت کمی دارند و به همین دلیل برای قابلیت‌های سری تراشی و تولیدی مناسب نیستند. این نوع از دستگاه‌های سی ان سی فرز آمریکایی با برق تک فاز یا سه فاز کار می‌کنند و قابلیت برنامه ریزی به صورت صوتی را هم در کنترلر خود دارند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری tm

همچنین بخوانید: کنترلر cnc چیست

– سری DT و DM

یکی دیگر از انواع دستگاه های cnc شرکت Hass به نام‌های سری‌های DT و DM شناخته می‌شود. این نوع از دستگاه‌های سی ان سی توانایی تحمل بارهای محوری زیاد را ندارند؛ اما سرعت اسپیندل بالایی را ارائه می‌دهند. این سری از دستگاه های سی ان سی Hass آمریکا به دلیل داشتن توان زیاد، سرعت‌های محوری بالا و زمان تعویض ابزار کوتاه، بهره وری بسیار بالایی دارند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری dt dm

– سری CM

سری CM یکی دیگر از محصولات سی ان سی شرکت هاس است که برای ماشینکاری قطعات خیلی کوچک که نیاز به دقت زیادی دارند استفاده می‌شود. این نوع از ماشین‌های فرز می‌توانند از سرعت اسپیندل بسیار بالا (30 تا 50 هزار دور بر دقیقه) پشتیبانی کنند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری cm

– سری CT

یکی از انواع دستگاه‌های تراش دو محور شرکت Haas به نام سری CT شناخته می‌شود که قادر است دامنه وسیعی را در راستای محور Z طی کرده و به همین دلیل برای کار با قطعاتی با طول زیاد مناسب است. علاوه بر این ساز اسپیندل در این مدل از ماشین‌های تراش بزرگتر است و بر اساس یک روش ریخته گری جدید برای افزایش استحکام و بهبود خواص فیزیکی ساخته شده است.

– سری Gantry

سری Gantry در دسته ماشین تراش cnc آمریکایی قرار می‌گیرند که دو محور دارند. این دسته از محصولات شرکت Haas دارای دو زیر مجموعه GM و GR هستند که در سری GM امکان مدیریت تراشه‌های ناشی از ماشینکاری وجود دارد.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری gantry

– سری TL

TL از دیگر ماشین‌های تراش سی ان سی شرکت هاس است که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برای برنامه ریزی آن نیازی به داشتن اطلاعاتی از G-Code نخواهید داشت. این سری از دستگاه های سی ان سی Haas جایگزینی مقرون به صرفه برای تراش‌های معمولی هستند و امکان برنامه ریزی صوتی هم دارند.

دستگاه های سی ان سی شرکت haas سری tl

دیگر دستگاه های cnc Hass

  • سری VM که شباهت زیادی با سری VF دارند؛ اما می‌توانند وزن بیشتری را نسبت به آن‌ها تحمل کنند.
  • سری VR که دارای یک سری مخصوص برای تبدیل دستگاه به حالت 5 محور و حرکت ر راستای محورهای A و B هستند. این نوع از ماشین‌های سی ان سی آمریکایی امکان کار بر روی قطعات بزرگتر را فراهم می‌کنند.
  • سری VMT که امکان انجام عملیات فرزکاری و تراشکاری را با استفاده از یک دستگاه فراهم می‌کنند.
  • سری CL که برای ماشینکاری قطعات خیلی دقیق و کوچک استفاده می‌شود و در صنایع ارتباطات، هوافضا، پزشکی و دندانپزشکی کاربرد دارد.

معرفی کنترلر cnc شرکت Haas

یکی از مهمترین محصولات شرکت هاس آمریکا، انواع کنترلر سی ان سی است که کار با انواع دستگاه‌های فرز و تراش را تا حد زیادی آشنا می‌کند. این سیستم‌ها دارای یک سیستم برنامه نویسی بصری به نام IPS هستند که امکان اجرای دستورات، حتی بدون نیاز به G-Code را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، اپراتور می‌تواند در صورت نیاز، اقدام به تنظیم دستی فاصله میان ابزارها و موقعیت محورها کند تا بتواند تنظیمات موردنظر خود را اعمال کند. برای آشنایی با بهترین برندهای کنترلر cnc مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

سخن پایانی

شرکت Haas یکی از بهترین برندهای تولیدکننده انواع دستگاه سی ان سی تراش و فرز است. همچنین کنترلرهای بسیار باکیفیتی را با قابلیت‌های ویژه ای مانند برنامه ریزی صوتی و بدون نیاز به کدنویسی را تولید می‌کنند. در این مقاله همه دستگاه های سی ان سی Haas را به شما معرفی کرده و کاربرد هر سری از این ماشین‌ها را بیان کردیم.

به طور کلی نمی‌توان یکی از ماشین‌های سی ان سی توسط این برند را به عنوان بهترین گزینه معرفی کرد. زیرا هریک از ماشین‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و شما باید بسته به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید.

بله. به دلیل کیفیت بالایی که این ماشین‌ها دارند، خرید دستگاه فرز cnc دست دوم برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. البته باید بدانید که این دستگاه‌ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید که سلامت فنی ماشین را تضمین میکند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *