آموزش کارشناسی دستگاه CNC

امروزه بسیاری از افراد تمایل به خرید دستگاه CNC دست دوم دارند؛ زیرا قیمت مناسبتری دارد. اما نکته مهم اینجا است که برخی از دستگاه‌های سی ان سی دست دوم، خرابی‌های پنهانی داشته یا به درستی کار نمی‌کنند. در نتیجه نیاز به انجام کارشناسی قبل از خرید وجود دارد. ما در گروه انجینیک، آموزش کارشناسی دستگاه CNC را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید ایراد‌های موجود در این ماشین‌ها را قبل از خرید تشخیص داده و دستگاهی سالم را خریداری کنید.

کارشناسی دستگاه CNC چیست؟

همه ما قبل از خریدن خودروی کارکرده، آن را برای تشخیص رنگ یا تصادفی بودن، پیش کارشناس می‌بریم. این کاری است که قبل از خرید دستگاه تراش سی ان سی دست دوم هم باید انجام دهید؛ یعنی این ماشین‌ها را پیش کارشناس ببرید تا بتواند سلامت این دستگاه‌ها را تشخیص دهد. در آموزش کارشناسی دستگاه CNC به شما یاد داده می‌شود که چه قسمت‌هایی را باید بررسی کنید و چگونه تشخیص دهید که دستگاه به درستی کار می‌کند یا خیر؟ در نتیجه می‌توانید یک ماشین کاملا مطمئن خریداری کنید.

چه مباحثی در آموزش کارشناسی ماشین CNC مطرح می‌شوند؟

چه مباحثی در آموزش کارشناسی ماشین CNC مطرح می‌شوند؟

برای اینکه بتوانید کیفیت ماشین‌های فرز یا تراش سی ان سی دست دوم را تشخیص دهید، باید مباحث زیر را در طی آموزش به طور کامل یاد بگیرید:

  • آشنایی با سند تست ریپورت

سند تست ریپورت دستگاه CNC در واقع یک چک لیست از مشخصات ماشین در زمان خرید است که شما می‌توانید به عنوان معیاری برای سنجش سلامت فعلی دستگاه از آن استفاده کنید. در این سند، قید شده که دستگاه چند بار به فروش رسیده و در هر بار، چه مشخصاتی داشته است. در نتیجه هم می‌توانید به اطلاعات اولیه که توسط سازنده ارائه شده دسترسی پیدا کنید و هم داده‌هایی را از آخرین وضعیت ماشین به دست آورید. برای آشنایی بیشتر با سند تست ریپورت دستگاه CNC مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

  • آشنایی با تست‌های استاندارد دستگاه سی ان سی

برای اینکه بتوانید سلامت ماشین سی ان سی را به درستی تشخیص دهید، باید بدانید که چه تست‌هایی باید بر روی آن انجام شوند. به همین دلیل در آموزش کارشناسی دستگاه CNC به شما یاد داده می‌شود که تست‌های استاندارد را بر روی قسمت‌های فنی یا الکتریکی دستگاه انجام داده و کمیت‌های موردنیاز خود را استخراج کنید.

  • آموزش نحوه کار با ابزار‌های سنجش سلامت دستگاه

از دیگر مباحث مطرح شده در آموزش کارشناسی دستگاه سی ان سی، می‌توان به معرفی ابزار‌های تست ماشین و نحوه عملکرد آن‌ها اشاره کرد. برای مثال شما باید بدانید که از چه دستگاهی برای سنجش سرعت اسپیندل یا ولتاژ ماشین استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید به طور کامل دستگاه را تست کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اهمیت آموزش کارشناسی CNC و مباحث مطرح شده در آن پرداختیم. باید بدانید که عدم کارشناسی در زمان خرید ماشین‌های سی ان سی، می‌تواند خسارت‌های زیادی برای شما به همراه داشته و در نهایت بار مالی بزرگی را بر دوشتان بگذارد. ما در گروه انجینیک، علاوه بر خرید و فروش انواع ماشین‌های سی ان سی نو و دست دوم، خدمات کارشناسی دستگاه CNC را هم با تضمین به شما ارائه می‌دهیم.

سوالات متداول

آموزش کارشناسی دستگاه CNC برای چه کسانی مناسب است؟

این آموزش‌ها برای همه افرادی که قصد خرید دستگاه‌های سی ان سی دست دوم را دارند، الزامی‌ است و کمک می‌کند بتوانند به راحتی کیفیت ماشین‌ها را بسنجند.

برای آموزش کامل کارشناسی ماشین سی ان سی، چند جلسه لازم است؟

به طور معمول می‌توان مباحث آموزش کامل کارشناسی ماشین‌های CNC را در یک دوره 10 تا 20 ساعته به صورت تئوری و عملی ارائه داد.

مقالات مشابه
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *