معرفی انواع کنترلر زیمنس

انواع کنترلر زیمنس که با نام سینومریک یا Sinumeric شناخته می‌شوند، از دهه 1980 در ماشین‌های cnc کاربرد داشته اند و از G-Code برای کنترل سیستم‌های صنعتی استفاده می‌کرده اند. زیمنس که از بهترین برند‌های تولیدکننده کنترلر سی ان سی است، سیستم‌های کنترلی خود را در ابتدا در سری 3 به بازار عرضه می‌کرد و امروزه سری‌های 8 را روانه بازار کرده است. در این مقاله از انجینیک قصد داریم انواع کنترلر Siemens برای ماشین‌های cnc را به شما معرفی کرده و کارایی هریک را توضیح دهیم. همچنین اگر می‌خواهید بدانید کنترلر cnc چیست بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

کنترلر زیمنس 808

یکی از پرکاربردترین انواع کنترلر زسمنس، سری 808 است که رابط کاربری گرافیکی و آسانی دارد. از میان زیرمجموعه‌های این سری، کنترلر زیمنس 808D برای ماشین‌های فرز و تراش بسیار ایده آل است و با درجه حفاظت IP65 به بازار ارئه شده که در محیط‌های صنعتی بسیار کاربرد دارد. ابعاد کوچک این واحد کنترلی در کنار رابط‌های بسیار کم باعث شده که بتوان از آن در کوچکترین دستگاه‌های cnc هم استفاده کرد. مهمترین ویژگی‌های کنترلر زیمنس 808d عبارتند از:

کنترلر زیمنس 808

  • کنترلر کامپکت panel-based
  • دارای نمایشگر رنگی 8.4 اینچی
  • پشتیبانی از حداکثر 6 محور
  • دارای یک ورودی و PLC SIMAATIC S7-200

همچنین بخوانید: فروش دستگاه فرز cnc با کنترلر زیمنس

کنترلر زیمنس 828

یکی دیگر از پرکاربردترین انواع کنترلر زیمنس، 828 نام دارد که در انواع مراکز ماشینکاری افقی و عمودی استفاده شده و برای کاربردهای قالب سازی و ماشین‌های سنگ زنی هم بسیار پرکاربرد است. معماری سخت افزاری بسیار محکم و الگوریتم‌های کنترل هوشمند در کنترلر زیمنس 828 باعث شده که دقت ماشینکاری تا حد زیادی افزایش پیدا کند. علاوه بر این، یک سری عملگرهای جبرانی برای کنترل مواردی مانند اصطکاک، گشتاور ضربه ای و برخورد در همه حالت‌های عملیاتی در این نوع کنترلر تعبیه شده که آن را به یک گزینه ایده آل برای انجام فرایندهای بسیار دقیق تبدیل می‌کند. مهمترین ویژگی‌های کنترلر زیمنس 828 عبارتند از:

کنترلر زیمنس 828

  • کنترلر کامپکت panel-based
  • پشتیبانی از حداکثر 10 محور
  • دارای حداکثر 2 ورودی
  • پی ال سی SIMATIC S7-200
  • دارای نمایشگر 10.4 اینچی یا صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی

این صفحه را هم ببینید: خرید دستگاه تراش cnc با کنترلر زیمنس

کنترلر زیمنس 840

یکی دیگر از انواع کنترلر زیمنس که در انواع دستگاه‌های cnc کاربرد دارد، سری 840 است که برای ماشین‌هایی با کارایی بالا و ابزارهای پیچیده ساخته شده است. این مدل از کنترلرهای آلمانی دارای نمایشگری است که از عملکرد چند لمسی پشتیبانی می‌کند و عملکردی سریع و کاربرپسند را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از NCUهایی در ساختار آن استفاده شده که امکان کنترل همزمان 93 محور را در 30 کانال ارائه می‌دهد؛ در حال حاضر کنترلر زیمنس 840d و 840c از پرکاربردترین مدل‌های این سری هستند که با درجه حفاظت IP65 به بازار عرضه شده اند. مهمترین مشخصات این نوع کنترلر عبارتند از:

کنترلر زیمنس 840

  • کنترلر مدولار drive-based
  • قابل استفاده در دستگاه‌های CNC بسیار حرفه ای
  • قابلیت کنترلر 31 محور و 10 ورودی از طریق NCU
  • دارای نمایشگر رنگی 24 اینچی مدولار
  • استفاده از PLC SIMATIC S7-300

سخن پایانی

انواع کنترلر زیمنس به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارند در دستگاه‌های فرز و تراش cnc بسیار پرکاربرد هستند. در این مقاله به معرفی 3 مدل از پرطرفدارترین کنترلرهای Siemens پرداختیم؛ با این حال باید بدانید که کنترلر زیمنس 810D و 802D هم در بسیاری از دستگاه‌های cnc در ایران به کار می‌روند. شما می‌توانید برای تعمیر کنترلر زیمنس با ما در انجینیک تماس بگیرید یا اینکه در زمان خرید این دستگاه‌ها، از خدمات نصب و راه اندازی دستگاه cnc در انجینیک استفاده کنید.

در صورتی که در ابتدای نام کنترلر حرف T را مشاهده کردید، باید بدانید که این سیستم کنترلی با دستگاه‌های تراش سازگاری دارد؛ اما کنترلرهایی با حرف M مناسب دستگاه‌های فرز هستند.

واضح است که جدیدترین نمونه‌های کنترلر زیمنس مانند سینومریک وان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند؛ اما این نوع از کنترلرها هنوز بر روی دستگاه‌های موجود در ایران وجود ندارند. به همین دلیل برای شناخت بهترین نوع کنترلر Siemens موجود در ایران بهتر است با کارشناسان ما در انجینیک تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *