بررسی مدل های مختلف کنترلر هایدن هاین

هایدن هاین یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کنترلر CNC برای دستگاه‌های فرز و تراش است که امکان کنترل ماشین‌هایی با تعداد محور زیادی را هم فراهم می‌کند. همه مدل‌های کنترلر HeidenHain کارایی بالایی داشته و راه اندازی اولیه آن‌ها بسیار ساده است. در این مقاله از انجینیک می‌خواهیم شما را با مدل های کنترلر هایدن هاین آشنا کرده و کاربرد هریک را بیان کنیم.

کنترلر TNC7 هایدن هاین

کنترلر TNC7 یکی از مدل‌های کنترلر هایدن هاین است که عملکرد چند لمسی بصری را ارائه می‌دهد و برای انواع عملیات فرز، تراش و سنگ زنی کارایی دارد. این کنترلر دارای یک رابط کاربری قابل تنظیم است که امکان برنامه نویسی، راه اندازی ماشین و اندازه گیری قطعات را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات کاملی را درباره کلیه فرایند به دست آورده و حتی در حالتی که نور محیط کم است، از آن استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های کنترلر TNC7 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– برنامه نویسی هوشمند

کنترلر TNC7 از قابلیت برنامه نویسی Cleartext با استفاده از توابع هوشمند استفاده می‌کند. این شیوه برنامه نویسی دارای ویژگی‌های گرافیکی توسعه یافته ای است که به کاربر اجازه می‌دهد خطوط را به صورت مستقیم بر روی صفحه لمسی ترسیم کند.

– محیط کاری آشنا

با وجود نمایشگر لمسی، هنوز هم صفحه کلید در TNC7 استفاده شده و به همین دلیل ارگونومی بسیار عالی را حتی برای کار طولانی مدت ارائه می‌دهد. از سوی دیگر شما می‌توانید از برنامه‌های قدیمی خود هم بر روی این مدل از کنترلر هایدن هاین استفاده کنید.

– قابلیت چند وظیفه ای

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترلر TNC7 هایدن هاین، قابلیت چند وظیفه‌ای است که با استفاده از عملکردهای کاوش هوشمند و راهنماهای گرافیکی ارائه می‌شود. به این ترتیب شما یک تجسم کامل از قسمت‌های ماشینکاری شده را خواهید داشت که راحتی زیادی را در حین کار برایتان فراهم می‌کند.

– قابلیت حفاظت پیش بینی کننده

از دیگر قابلیت‌های مدل های کنترلر هایدن هاین می‌توان به ویژگی مانیتورینگ اجزای TNC7 اشاره کرد که از اسپیندل در برابر بارگذاری بیش از حد محافظت می‌کند و فرسودگی بیش از حد قطعات را در حین کار تشخیص خواهد داد. همچنین داده‌های ارزشمندی را برای نگهداری از دستگاه و ارزیابی قابلیت فرایند فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: نکات مهم در نگهداری از دستگاه CNC

کنترلر هایدن هاین TNC 620 

یکی دیگر از بهترین مدل های کنترلر هایدن هاین TNC 620 نام دارد که دارای یک نمایشگر چند لمسی، 8 حلقه کنترلی و قابلیت کنترل حداکثر 2 اسپیندل است. با استفاده از G-Code‌ها می‌توانید در محیط HeidenHain Cleartext این کنترلرها را برنامه نویسی کرده و با ماشینکاری کوتاه، به کیفیت سطح بالایی دست پیدا کنید. همچنین برای ماشینکاری سریع سه بعدی هم عملکرد ویژه ای در این دستگاه در نظر گرفته شده است. مهمترین ویژگی‌های کنترلر هایدن هاین TNC 620 از قرار زیر هستند:

کنترلر  سی ان سی هایدن هاین مدل tnc 620

– دارای عملکرد بهینه

TNC 620 دارای کنترل حرکتی بهینه، زمان‌های پردازش بلوک کوتاه و استراتژی کنترل ویژه است که باعث می‌شود حتی در سرعت‌های بسیار بالای ماشینکاری هم بتوان دقت را به خوبی حفظ کرد. همچنین یک تابع ADP در این کنترلر وجود دارد که بهینه سازی موثر کنترل حرکت را فراهم می‌کند و می‌تواند حرکات را بر اساس حد شتاب، تطبیق دهد.

– شبیه سازی‌های واقع گرایانه

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترلر TNC 620 هایدن هاین این است که شبیه سازی‌های گرافیکی دقیق و پیش نمایش ماشینکاری واقعی را ارائه می‌دهد و از قبل نشان می‌دهد که آیا تمام ورودی‌های برنامه موردنیاز در جای خود قرار دارند یا نه؟ به این ترتیب شما می‌توانید قبل از شروع کار، نتیجه را تا حد خوبی پیش بینی کنید. برای خرید دستگاه فرز cnc با کنترلر هایدن هاین بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

– مانیتورینگ پیشرفته و دقت داینامیک

گزینه Component Monitoring که در کنترلر TNC 620 هایدن هاین وجود دارد، امکان نظارت بر خرابی و آسیب را فراهم کرده و به این ترتیب از اختلال در عملکرد محورها و اسپیندل جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این آپشن دیگری به نام Dynamic Precision در این کنترلر وجود دارد که دقت کانتورینگ ماشین ابزار را حتی در حرکات پیچیده و سرعت‌های بالا فراهم می‌کند. در نتیجه می‌توان قطعات را دقیق را با زمان کوتاه ماشینکاری تولید کرد.

کنترلر HeidenHain TNC 128

یکی از مدل های کنترلر هایدن هاین TNC 128 نام دارد که از کارت حافظه کامپکت پشتیبانی می‌کند و تکنولوژی کنترل آنالوگ را دارد. این کنترلر در طول اجرای برنامه می‌تواند وضعیت‌های مختلف را نمایش داده و اطلاعات مربوط به ابزار، کدها، چرخه‌ها و زمان ماشین کاری را در اختیار شما قرار دهد. در نتیجه همه داده‌های مهم در طول فرایند به طور مداوم در دسترس هستند و به طور مستقیم به شما نمایش داده می‌شوند.

کنترلر  سی ان سی هایدن هاین مدل tnc 128

از سوی دیگر این مدل از کنترلر HeidenHain دارای امکان برنامه نویسی مستقیم بر روی دستگاه است و راهنمای محاوره ای و گرافیکی بسیار دقیقی را برای افراد آماتور ارائه می‌دهد؛ همچنین شما می‌توانید با استفاده از G-Code‌ها هم بر روی این کنترلر برنامه نویسی کنید.

کنترلر CNC PILOT 640

کنترلر CNC PILOT 640 یکی از مدل های کنترلر هایدن هاین است که امکان برنامه ریزی کارهای پیچیده را برای شما فراهم می‌کند و دارای 24 حلقه کنترل است. همچنین یک صفحه نمایش چند لمسی دارد و با استفاده از smart.Turn و G-Code می‌توانید برنامه نویسی آن را انجام دهید. با این گزینه از کنترلرهای HeidenHain امکان ماشینکاری 5 محوره همزمان برای شما فراهم می‌شود. از مهمترین مشخصات CNC PILOT 640 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترلر  سی ان سی هایدن هاین مدل CNC PILOT 640

– تنوع برنامه نویسی

کنترلر CNC PILOT 640 دارای قابلیت ماشینکاری چند کاناله است گه امکان انجام مراحل مختلف را به طور همزمان فراهم می‌کند. علاوه بر این به دلیل پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف، عملکردهای راحت و با کارایی بالا را ارائه می‌دهد. این گزینه از مدل های کنترلر هایدن هاین به طیف وسیعی از چرخه‌های تراشکاری، فرزکاری و سوراخکاری مجهز شده و در نتیجه امکان انجام عملیات پیچیده را برای شما فراهم می‌کند.

– برنامه نویسی خودکار

عملکرد برنامه نویسی خودکار TURN PLUS که در این مدل از کنترلرهای هایدن هاین وجود دارد، سریعترین مسیر را از طراحی نقشه تا ساخت قطعه کار در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به طور مستقیم نقشه قطعه کار را وارد کرده و پس انتخاب مواد و تجهیزات، تنها با فشردن یک دکمه، منتظر تحویل نتیجه کار بمانید.

– برنامه نویسی ساختاریافته

به لطف وجود قابلیت smart-TURN برنامه نویسی با استفاده از CNC PILOT 640 بسیار آسان است؛ زیرا تمامی پارامترها توسط تصاویر پشتیبانی می‌شوند و بلوک‌های ماشینکاری هم به راحتی قابل خواندن هستند.

– امکان ماشینکاری کامل

از دیگر مشخصات CNC PILOT 640 ماشینکاری دو طرفه است که دقت بالاتر، خطاهای کمتر، زمان اجرای کوتاهتر و هزینه کمتری را برای هر قطعه ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات تخصصی نصب و راه اندازی دستگاه cnc بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

– قابلیت مانیتورینگ بار

گزینه Load Monitoring در این مدل از کنترلرهای HeidenHain به طور مداوم بارهای واردشده به اسپیندل و موتور را نظارت کرده و با یک مقدار مرجع مقایسه می‌کند. در نتیجه CNC PILOT 640 فورا شکستگی یا سایش ابزار را تشخیص داده و واکنش از پیش تعریف شده ای را آغاز می‌کند.

کنترلر TNC 320 HeidenHain

TNC 320 یکی دیگر از مدل های کنترلر هایدن هاین است که 6 حلقه کنترلی و قابلیت کنترل همزمان دو اسپیندل را در خود دارد. این سیستم زمان پردازشی بسیار سریعی را ارائه داده و از تکنولوژی کنترل آنالوگ پشتیبانی می‌کند. همچنین با امکام شبیه سازی‌های واقع گرایانه، پیش نمایش ماشینکاری را به صورت دقیق نمایش داده و بر اساس ورودی‌های موردنظر، خروجی را پیش بینی می‌کند. از سوی دیگر امکان برنامه نویسی مستقیم از طریق کنترلر و مانیتورینگ دائمی قسمت‌های مختلف دستگاه هم وجود دارد.

کنترلر  سی ان سی هایدن هاین مدل tnc 320

سخن پایانی

مدل های کنترلر هایدن هاین را می‌توان از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلی موجود در بازار دانست که امکان بسیار منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال باید بدانید که حتما در زمان نصب این سیستم‌های کنترلی، باید با یک متخصص مشورت کنید؛ زیرا شیوه برنامه ریزی آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب راه اندازی دستگاه CNC با کنترلر هایدن هاین را مطالعه کنید.

بله. در برخی از مدل های کنترلر HeidenHain قابلیت برنامه نویسی مناسب فروشگاه وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کدهای سفارشی را برنامه نویسی کنید.

مدل‌های مختلف کنترلر هایدن هاین برای انواع دستگاه‌های CNC تراش، فرز، برش و سنگ زنی قابل استفاده هستند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *