معرفی برندهای مطرح دستگاه CNC در ایران و جهاندستگاه‌های CNC از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف هستند که برای تراشکاری یا برش به کار می‌روند. نکته مهم اینجا است که دقت این دستگاه‌ها، در کیفیت کار نهایی بسیار تاثیرگذار است؛ در نتیجه در زمان خرید دستگاه CNC، باید دقت کنید که دستگاه را از یک برند معتبر خریداری کنید.

برندهای مطرح ژاپنی تولید کننده دستگاه CNC

برندهای مطرح ژاپنی تولید کننده دستگاه CNC

دستگاه‌های CNC ساخت ژاپن از باکیفیت‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در ایران وجود دارند و به فروش می‌رسند. این دستگاه‌ها استهلاک کمی دارند؛ در نتیجه تا مدت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در حال حاضر بهترین برندهای ژاپنی که دستگاه‌های CNC را تولید می‌کنند؛ از قرار زیر هستند:

1. Yamazaki Mazak

شرکت Yamazaki Mazak در سال 1919 تاسیس شد و از همان زمان محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه کرد. محصولات این برند، در طول زمان و متناسب با نیازهای مشتری رشد کرده‌اند و به نوعی می‌توان آن را یکی از پایه‌گذاران صنعت تولید سی ان سی دانست. از معایب اصلی Mazak می‌توان به این موضوع اشاره کرد که خدمات پس از فروش خوبی را در ایران ارائه نمی‌دهد و محصولات آن قیمت بالایی دارند.

2. Okuma

Okuma در سال 1898 تاسیس شد و محصولات خود را با قیمت نسبتا خوبی به سرتاسر جهان عرضه می‌کند. محصولات این برند دارای یک سیستم کنترل سفارشی به نام OSC هستند که به اپراتورهای دستگاه این امکان را می‌دهد تا تنظیمات دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنند. شرکت Okuma هم مانند Mazak خدمات پس از فروش خود را در ایران ارائه نمی‌دهد.

3. DMG Mori

DMG Mori را در واقع می‌توان یک برند ترکیبی آلمانی ژاپنی دانست که از ترکیب دو شرکت gildemeister آلمان و mori seilki ژاپن به وجود آمده است. این شرکت از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به یک برند مطرح تولید کننده دستگاه CNC تبدیل شده است. انواع ماشین‌آلات تراش، فرز و سنگ‌زنی ساخت شرکت DMG در ایران در دسترس است و شما می‌توانید از خدمات پس از فروش آن‌ها بهره‌مند شوید.

4. Toyoda

Toyoda یک برند ژاپنی معتبر است که طیف گسترده‌ای از محصولات شامل دستگاه‌های CNC افقی و عمودی و سیستم‌های اتوماسیون را به بازار عرضه می‌کند. این برند از سال 1941 فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه کارخانه‌های خود را در کشورهای آمریکا، تایلند و چین توسعه داده است. جهت مشاهده انواع مدل‌های دستگاه فرز سی ان سی کلیک کنید.

5. CHIRON

برند Chiron یک برند ژاپنی است که انواع ماشین‌آلات CNC را از سال 1950 تا امروز روانه بازار کرده است. محصولات این برند در حال حاضر به عنوان یکی از سریع‌ترین انواع دستگاه‌های سی ان سی شناخته می‌شوند که این موضوع بیشتر به دلیل استفاده از فناوری‌های روز در ساخت آن‌ها است. ماشین‌آلات دقیق شیرون از نظر سرعت، کیفیت و کارایی بسیار منحصر به فرد هستند و می‌توانند برش‌های بسیار خوبی و دقیقی را با سرعت بالا ایجاد کنند.

6. MAKINO

ماکینو یکی از شرکت‌های ژاپنی پیشرو در زمینه ارائه انواع ماشین‌آلات CNC است. این برند از اوایل دهه 60 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و انواع ماشین‌های فرز با کنترل عددی را به بازار عرضه کرد. در سال 1981 این برند با شرکت LeBlond آمریکایی، یک همکاری مشترک را آغاز کرده و به بازارهای این کشور راه پیدا کرد. در حال حاضر انواع دستگاه‌های ماشین کاری افقی و عمودی را می‌توان در میان محصولات این برند پیدا کرد.

برندهای مطرح دستگاه CNC از آلمان

برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC از آلمان

دستگاه‌های CNC که در آلمان تولید می‌شوند؛ جزء باکیفیت‌ترین محصولاتی هستند که می‌توانند برای انجام کارهای صنعتی سنگین مورد استفاده قرار بگیرند. از مهم‌ترین برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. STAMA

برند STAMA کار خود را از سال 1938 در زمینه تولید انواع دستگاه‌های پرس اسپاتزل تولید کرد. پس از آن رفته‌ رفته دانش و فناوری خود را توسعه داد؛ تا جایی که در سال 1975 توانست اولین دستگاه CNC عمودی را روانه بازار کند. این شرکت در حال حاضر به عنوان شرکت خواهر CHIRON شناخته می‌شود و انواع محصولات مانند ماشین‌های پیشرفته 4 و 5 محوره را به بازار عرضه می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های STAMA می‌توان به راندمان تولید بالا و ارائه محصولاتی برای ماشین‌کاری‌های سنگین و خودکار اشاره کرد.

2. Spinner

Spinner یکی دیگر از برندهای مطرح آلمانی تولید کننده CNC است که از سال 1950 فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما نخستین دستگاه CNC خود را در سال 1972 به بازار عرضه کرده است. این شرکت در حال حاضر روزانه بیش از 20 هزار دستگاه را روانه بازارهای جهانی می‌کند که از نظر کارایی، دقت و قابلیت اطمینان، در سطح بالایی قرار دارند. تنوع بالای محصولات Spinner باعث شده است که همه افراد با هر سطح نیازی بتوانند از محصولات این برند آلمانی استفاده کنند.

3. MAG

MAG یک برند آلمانی تولیدکننده انواع دستگاه‌های فرز و تراش CNC است که کارخانه‌های آن در کشورهایی مانند آمریکا، چین، ژاپن، هند، مجارستان، انگلستان و سوئیس قرار گرفته‌اند. این شرکت در سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته با ارائه فناوری‌های جدیدی در حوزه ماشین‌کاری و طراحی سیستم‌های نو، در این مدت کوتاه به یکی از برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC تبدیل شود.

4. Datron AG

برند آلمانی Datron AG در سال 1969 فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا در حوزه تولید محصولات الکترونیکی و توسعه نرم‌افزارهای مربوط به آن‌ها فعالیت داشته است. این برند نخستین دستگاه CNC خود را در سال 1988 روانه بازار کرد و امروزه انواع ماشین‌های فرز با سرعت بالا را به بازار عرضه می‌کند. تجهیزات Datron به دلیل طراحی نوآورانه و وزن کمی که دارند؛ انرژی کمی را مصرف می‌کنند و نسبت به دستگاه‌هایی با عملکرد مشابه، مقرون‌ به‌ صرفه هستند.

برندهای مطرح آمریکایی دستگاه CNC

برندهای مطرح آمریکایی تولیدکننده دستگاه CNC

علاوه بر آلمان و ژاپن، کارخانه‌های آمریکایی هم در دسته بهترین تولیدکننده‌های دستگاه CNC قرار می‌گیرند. از بهترین برندهای آمریکایی که دستگاه‌های CNC را تولید می‌کنند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. Haas

یکی از برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC در آمریکا، Haas است. این شرکت در سال 1983 فعالیت خود را در کالیفرنیا آغاز کرده و توانست با سرعت بسیار خوبی رقبای خود را پشت سر بگذارد. در حال حاضر کیفیت ساخت بالا، ارائه خدمات جهانی و پشتیبانی منحصر به فرد از دلایل اصلی محبوبیت این برند آمریکایی به شمار می‌روند. Haas سبد محصولات بسیار متنوعی دارد که انواع دستگاه‌های فرز CNC افقی، دستگاه‌های تراش 5 محوره و محصولات چرخشی را در بر می‌گیرند.

2. Hardinge

یکی دیگر از برندهای مطرح آمریکایی در حوزه تولید انواع دستگاه‌های CNC، برند Hardinge است. این شرکت از سال 1890 در ایالت ایلینویز تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از برندهای پیشرو در حوزه تولید انواع دستگاه‌های برش فلز شناخته می‌شود. در حال حاضر محصولات برند Hardinge در بیش از 165 کشور دنیا به فروش می‌رسند و برای موارد مختلفی مانند تراشکاری، فرز و سنگ‌زنی استفاده می‌شوند.

3. Lincoln Electric

یکی از باسابقه‌ترین برندهای آمریکایی تولیدکننده دستگاه CNC که حدود 125 سال از فعالیت آن می‌گذرد؛ Lincoln Electric نام دارد. این شرکت در تولید انواع تجهیزات برش فعالیت می‌کند و مقر اصلی آن در اوهایو است. شبکه پوشش بسیار گسترده لینکلن الکتریک در حال حاضر حدود 160 کشور را پوشش می‌دهد.

4. BRIDGEPORT

شرکت بریجپورت یکی از برندهای مطرح آمریکایی در حوزه تولید انواع دستگاه‌های CNC است که از سال 1938 فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند محصولات مختلفی را مانند دستگاه‌های فرز عمودی کوچک و متوسط که به صورت چند سرعته هستند؛ به بازار عرضه می‌کند. موفق‌ترین دستگاه‌های تولیدشده توسط برند آمریکایی Bridgeport، دستگاه فرز دستی است که امروزه در بسیاری از مراکز ماشین کاری استفاده می‌شود.

5. CINCINNATI

CINCINNATI یکی از مشهورترین برندهای آمریکایی است که از سال 1889 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیشترین تنوع محصولات را در میان برندهای رقیب دارد. این برند علاوه بر انواع دستگاه‌هایی که برای کاربردهای خاص در صنعت به کار می‌روند؛ ابزارهای باکیفیتی را هم تولید می‌کند. شما می‌توانید انواع ماشین‌های تراش و مراکز ماشین کاری را در میان محصولات این برند پیدا کنید.

6. YAMA Seiki

YAMA Seiki یکی از برندهای آمریکایی است که زیرمجموعه شرکت Goodway قرار دارد. این برند بیش از 55 سال تجربه در زمینه تولید انواع ماشین‌آلات CNC با کیفیت بالا دارد و بیشتر محصولات خود را به طور انحصاری برای عرضه در بازارهای آمریکا تولید می‌کند. در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین خطوط تولید انواع دستگاه‌های CNC به یاما سی کی اختصاص دارد.

برندهای مطرح دستگاه CNC از سایر کشورها

برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC از کره جنوبی

1. Daewoo

شرکت Doosan در سال 1896 در کره جنوبی تاسیس شد که محصولات آن بیشتر برای استفاده در محیط‌های آزمایشگاهی، کارگاه‌های تولیدی کوچک و استفاده شخصی مناسب هستند. در سال 1996 محصولات این برند به بازارهای آمریکا دست پیدا کرد.

2. HYUNDAI WIA

HYUNDIA WIA شرکت سازنده انواع ماشین‌آلات CNC و یکی از زیرمجموعه‌های گروه هیوندای کره جنوبی است. این شرکت انواع دستگاه‌های تراش دو و چند محوره، فرز و مراکز ماشین کاری افقی و عمودی CNC را تولید می‌کند. شرکت هیوندای در سال 1976 تاسیس شد و در حال حاضر توانسته بیش از 140 مدل دستگاه مختلف را روانه بازار کند.

برندهای مطرح تایوانی تولید کننده دستگاه CNC

1. Twinhorn

Twinhorn نام تجاری محصولات شرکت تایوانی Chi-fa است که در سال 1976 تاسیس شده است. این شرکت انواع ماشین‌های فرز 5 محور CNC و دروازه‌ای و تراش CNC را در سبد محصولات خود دارد.

2. Victor

Victor Fortune Limited یک از بهترین تولیدکننده‌های انواع ماشین‌های تراش، ماشین‌های قالب‌گیری تزریق پلاستیک و مراکز ماشین‌کاری است که در سال 1954 تاسیس شد.

3. LEADWELL

LEADWELL در سال 1980 فعالیت خود را در کشور تایوان آغاز کرده و توانست حدود 5 سال بعد، محصولات خود را به ژاپن و اروپا صادر کند. این شرکت در سال 1998 دفتر خود را در ایالات متحده راه‌اندازی کرده و تا امروز محصولات بسیار متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. بهترین ویژگی محصولات تولیدشده توسط این برند، سازگاری آن‌ها با محیط‌زیست است. در حال حاضر برند Leadwell انواع مراکز ماشین کاری افقی و عمودی و دستگاه‌های سی ان سی 5 محوره را به بازار عرضه می‌کند.

4. MAXMILL

MAXMILL یک برند تایوانی است که انواع مراکز ماشین کاری عمودی و دو ستون را روانه بازار می‌کند. این شرکت در سال 1996 تاسیس شده و به طور تخصصی در زمینه تولید انواع مراکز ماشین کاری عمودی کار می‌کند. هدف ماکس میل در تولید محصولات خود، افزایش سطح بهره‌وری و کیفیت قطعات است. متخصصان MAxMill علاوه بر اینکه طراحی و قابلیت‌های ساخت عالی را در اولویت خود قرار داده‌اند؛ از دقیق‌ترین سیستم‌های کنترل کیفیت هم برای سنجش کیفی محصولات خود بهره می‌گیرند.

5. JOHNFORD

Johnford در سال 1984 در تایوان تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ساخت انواع ماشین‌های CNC شناخته می‌شود. این شرکت به صورت سهامی عام است و طیف گسترده‌ای از ماشین‌ها را برای استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه می‌کند.

برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC از سایر کشورها

MIKRON از سوئد

گروه میکرون انواع دستگاه‌های پرکاربرد در اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های ماشین کاری و ابزارهای برش بسیار دقیق را ساخته و روانه بازار می‌کند. محصولات این شرکت در صنایع داروسازی و پزشکی، الکترونیک و ساعت‌سازی کاربرد دارند. در حال حاضر برند میکرون به جز سوئد، در کشورهای آلمان، چین و آمریکا هم دفاتر و نمایندگی‌هایی دارد که محصولات آن را به سرتاسر جهان عرضه می‌کنند.

برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC را از کجا بخریم؟

برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC را از کجا بخریم؟

برخی از برندهای مطرح تولید کننده دستگاه CNC به دلیل تحریم‌ها، خدمات خود را در ایران ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل برای خرید دستگاه CNC باید به مراکزی مراجعه کنید که محصولات باکیفیت را با خدمات پس از فروش خوب به شما ارائه می‌دهند. ما در انجینیک بهترین دستگاه‌های CNC را از کشورهای مختلف وارد بازار ایران کرده و آن‌ها را با بهترین قیمت همراه با گارانتی بازار به شما ارائه می‌دهیم. به علاوه در زمان نیاز می‌توانید از خدمات مربوط به تعمیر انواع دستگاه‌های CNC هم در انجینیک استفاده کنید.

4/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *