معرفی شرکت سوئیسی تورنوس Tornos و دستگاه های سی ان سی ساخت این شرکت

دستگاه های cnc تورنوس از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که از آخرین فناوری‌های روز ساخته شده اند. این نوع از دستگاه cnc ساخت سوئیس، در انواع مختلف اسلایدینگ و مولتی اسپیندل تولید می‌شود که در این مقاله از انجینیک قصد معرفی آن را داریم. پس برای آشنایی با یکی از بهترین برندهای تولیدکننده دستگاه cnc تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی شرکت تورنوس Tornos سوئیس

شرکت تورنوس در سال 1880 فعالیت خود را در کشور سوئیس آغاز کرده و از همان سال انواع ماشین‌های اتوماتیک را برای راحتتر شدن فرایندهای صنعتی به بازار عرضه کرده است. شرکت tornos سوئیس همواره در تولید دستگاه‌های سی ان سی، بهبود قالبیت دسترسی و ارگونومی بهتر را سرلوحه کار خود قرار داده و از کنترل‌های پیشرفته، مدلسازی و شبیه سازی برای بهبود عملکرد ماشین‌های خود استفاده می‌کند.

یکی از مزیت‌های رقابتی شرکت تورنوس در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان دستگاه تراش cnc این است که تعداد محورها را تا حد زیادی افزایش داده که این موضوع امکان ساخت قطعات پیچیده‌تر را فراهم می‌کند. برای مثال نمونه‌های رایج موجود در بازار، دستگاه‌های تراش با 2، 3 یا نهایتا 4 محور هستند؛ اما شما می‌توانید در میان محصولات تورنوس، دستگاه‌های تراش cnc با 8 تا 10 محور را هم مشاهده کنید.

معرفی دستگاه های cnc شرکت تورنوس

دستگاه های cnc شرکت تورنوس

دستگاه های cnc تورنوس بر اساس نوع قطعاتی که در صنعت استفاده می‌شوند، از فرایندهای متفاوتی برای ماشینکاری استفاده می‌کنند و بر این اساس در سه دسته ساده simple، نیمه پیچیده semi-complex و پیچیده complex قرار می‌گیرند.

علاوه بر این بر اساس نحوه عملکرد، انواع ماشین cnc سوئیسی تورنوس در انواع مختلفی مانند SwissDECO، مولتی اسپیندل و فرز تولید می‌شوند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. کاربرد انواع دستگاه cnc تورنوس، در تولید قطعات مختلفی مانند ایمپلنت، قطعات مخابراتی راداری ریز یا صنایع خودروسازی است که سرعت تولید این قطعات دقیق را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

دستگاه سی ان سی تورنوس مدل SwissDECO

SwissDECO یکی از انواع دستگاه های cnc تورنوس است که به 3 سیستم ابزاری مجهز شده و بر این اساس طبقه بندی می‌شود. این نوع از دستگاه تراش cnc سوئیسی به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیری عملیاتی فوق العاده ای را ارائه دهند و راحتی کار را برای کاربر به ارمغان آورند. از دستگاه SwissDECO تورنوس بیشتر در صنایع بسته بندی استفاده می‌شود. دستگاه‌های SwissDECO تورنوس خود دارای 3 زیرمجموعه هستند که عبارتند از:

دستگاه سی ان سی تورنوس مدل SwissDECO

مدل SwissDECO G

SWissDECO G از جمله دستگاه‌های تراش cnc با 9 محور است که برای عملیات حفاری عمیق مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماشین تراش به یک صفحه دوتایی مجهز شده که باعث می‌شود زمان فرایند ماشینکاری تا حد زیادی کاهش پیدا کند. این دستگاه 36 میلی‌متری، دارای حداقل 38 ابزار است و با دستگاه‌های مدولار یا سیستم‌های از پیش تنظیم شده سازگاری دارد.

مدل SwissDECO TB

سری TB از دستگاه های cnc تورنوس SwissDECO دارای یک محور B بر روی تارت است که قابلیت فرزکاری را برای آن فراهم می‌کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید عملیات پیچیده فرزکاری را با سرعت بالایی انجام دهید. سری TB در دسته دستگاه فرز cnc پنج محور قرار می‌گیرد و قابلیت کار با 57 ابزار را دارد.

مدل SwissDECO T

SwissDECO T دارای یک تارت 12 موقعیتی است که انعطاف پذیری استثنائی را برای این مدل از دستگاه های cnc تورنوس به ارمغان می‌آورد. سری T می‌تواند به ترمز هیدرولیک با دقت بالا منجر شود و به این ترتیب نتایج فوق العاده ای را حتی در پیچیده ترین قطعات برای شما به ارمغان آورد.

زیرا این ماشین سی ان سی دارای مدار داخلی فشار بالا برای مایع خنک کننده است و می‌تواند با استفاده از فرایند هیدرولیکی به راحتی موقعیت محورها را کنترل کند. از دیگر مزیت‌های دستگاه SwissDECO T تورنوس می‌توان به امکان تغییر سریع ابزار بر روی تارت اشاره کرد که انعطاف پذیری و سرعت کار را افزایش می‌دهد.

دستگاه cnc تورنوس مدل EvoDECO

دستگاه cnc تورنوس مدل EvoDECO

یکی دیگر از انواع دستگاه های cnc تورنوس سوئیس به نام EvoDECO شناخته می‌شود که بر طبق ادعای این شرکت، پربازده ترین و قدرتمندترین دستگاه سی ان سی موجود در بازار است. EvoDECO به دلیل داشتن یک سیستم ابزار مدولار، امکان ساخت قطعات پیچیده را برای شما فراهم می‌کند. به همین دلیل بیشتر در صنایع خودروسازی و دندانپزشکی از این دستگاه استفاده می‌شود. این نوع از ماشین‌های cnc سوئیسی در 4 قطر به بازار عرضه می‌شوند که مشخصات هریک از آن‌ها در جدول زیر ارائه شده است.

EvoDECO10162032
حداکثر قطر (میلی‌متر)101625.432
تعداد محورهای خطی10101010
تعداد محورهای C2222
محور Bنداردآپشنالنداردندارد
تعداد سیستم‌های ابزار مستقل4444
تعداد موقعیت‌های ابزار22272727
تعداد موقعیت‌ها برای ابزارهای دوار11152121

مدل Swiss GT دستگاه سی ان سی تورنوس

مدل Swiss GT دستگاه سی ان سی تورنوس

Swiss GT در دسته پرکاربردترین دستگاه های cnc تورنوس قرار می‌گیرد که بر اساس اصول ارگونومی ساخته شده و دارای 5 محور است. این نوع از دستگاه تراش cnc سوئیسی به دلیل قیمت مناسبی که دارد، در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب شده است. به دلیل داشتن سیستم روغنکاری خودکار، سینی محفظه و یک تابه روغن قابل جابجایی با حجم بالا، نگهداری از این مدل از دستگاه‌های سی ان سی Tornos بسیار ساده است. سری Swiss GT هم در 5 مدل ارائه شده اند که مشخصات آن‌ها در جدول زیر آمده است.

Swiss GT102626B3232B
بیشینه قطر (میلی‌متر)1325.425.43232
تعداد محورهای خطی66666
تعداد محورهای C22222
محور Bنداردنداردداردندارددارد
تعداد سیستم‌های ابزار مستقل22222
تعداد موقعیت ابزارها3040364036
موقعیت ابزارهای دوار1214161416

تونوس مدل Swiss DT

تونوس مدل Swiss DT

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های تراش مولتی اسپیندل cnc تورنوس به نام Swiss DT شناخته می‌شود که امکان سوراخکاری و ساخت چرخ دنده‌ها را برای شما فرهم می‌کند. این تراش مقرون به صرفه در چهار قطر 13، 26، 32 و 38 میلی‌متر در بازار عرضه شده و به لطف داشتن محور B، می‌تواند قطعات پیچیده ای را بسازد.

اسپیندل موتور در Swiss DT می‌تواند در عرض 0.3 ثانیه به سرعت 10 هزار دور بر دقیقه برسد. همچنین این مدل از دستگاه تراش مولتی اسپیندل cnc تورنوس دارای پایه چدنی و محکمی هستند که عمر ابزار را افزایش داده و پرداخت سطحی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دستگاه های cnc تورنوس سری BA

دستگاه های cnc تورنوس سری BA در دسته دستگاه فرز cnc سوئیسی قرار می‌گیرند که به 3 زیردسته به نام‌های BA 1008 XT، BA 1008 HP و BA 1008 طبقه بندی می‌شوند. سری پایه BA 1008 دارای 6 محور خطی است و بیشتر در صنایع ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های سی ان سی Tornos سری BA 1008 HP هم برای ماشینکاری فلزات گرانبها مناسب هستند و از دستگاه فرز BA 1008 XT هم برای ساخت اتصالات فلزی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

تورنوس یکی از بهترین برندهای تولیدکننده انواع دستگاه‌های تراش و فرز سی ان سی در سوئیس است که از فناوری‌های روز دنیا برای افزایش بهره وری ماشین‌های تولیدی خود استفاده می‌کند. در این مقاله از انجینیک تلاش کردیم تا جدیدترین و بهترین دستگاه های cnc تورنوس را به شما معرفی کنیم. در صورتی که قصد خرید و فروش دستگاه های سی ان سی را دارید می‌توانید با ما در انجینیک تماس بگیرید.

دستگاه‌های مولتی سوئیس نسل جدیدی از دستگاه‌های تراش cnc مولتی اسپیندل تورنوس هستند که ابعاد جمع و جورتری دارند و زمان ماشینکاری را کوتاه می‌کنند.

سری BA و CU از باکیفیت ترین دستگاه‌های فرز cnc تورنوس در بازار هستند.

دستگاه سوئیس تایپ یکی از بهترین محصولات شرکت تورنوس که دارای چندین عملکرد مختلف بوده و می‌تواند امکان اجرای عملیات متفاوتی را برای شما فراهم کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *