نصب و راه انداری دستگاه های سی ان سی با کنترلر هایدن هاین

کنترلر هایدن هاین مانند زیمنس و فانوک، از بهترین انواع سیستم‌های کنترلی ماشین‌های سی ان سی است که در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود. از آنجا که نمونه‌های مختلف کنترلر Heiden Hain دارای ساختار الکتریکی و برنامه‌نویسی متفاوتی هستند، نصب و راه اندازی دستگاه cnc با این کنترلر، قدری دشوار است. نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین یکی از خدمات تخصصی ما در انجینیک است که به شما کمک می‌کند تا ماشین خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه بیندازید و از آن استفاده کنید.

تنظیمات برنامه دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین

یکی از سختترین قسمت‌های نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین مربوط به قسمت نرم‌افزاری آن است؛ در این قسمت، کارشناس بر اساس نوع کنترلر و عملیات موردنظر شما، کدهای برنامه را وارد کرده و کارهایی مانند تنظیم راستای محورها را انجام می‌دهد. شما می‌توانید برای نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلرهای مختلف، با ما در انجینیک تماس بگیرید. مهم‌ترین کارهایی که باید برای نصب ماشین‌های cnc با کنترلر Heidaenhain از دید نرم افزاری انجام می‌شوند، عبارتند از:

  • تنظیم راستا و جهت حرکت محورها با فشردن کلید Line
  • تنظیم کردن کورس محورها
  • تنظیم کردن سرعت محورها و سرعت حرکت اسپیندل موتور
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به طول و شعاع ابزارها
  • تنظیم موقعیت مبنا

همه این کارها را می‌توانید با استفاده از دکمه‌های موجود بر روی بدنه کنترلر انجام دهید یا اینکه برنامه نوشته شده را با استفاده از USB در کنترلر اجرا کنید. دقت داشته باشید که تنظیمات نرم‌افزاری این کنترلرها نیاز به دانش و تخصص ویژه‌ای دارد؛ در نتیجه باید حتما این کار را به یک متخصص بسپارید.

تنظیم خطای دستگاه

در نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین، تنظیم خطای دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مرحله، باید خطاهای زیر را مشخص کنید تا دستگاه بتواند بر اساس آن‌ها، با بیشترین دقت، عملیات را انجام دهد. همچنین در صورت نیاز به تعمیر کنترلر cnc هم می‌توانید از خدمات ما در انیجینک استفاده کنید.

  • خطای محور خطی و غیرخطی
  • خطای حرکت‌های دورانی
  • خطای مربوط به انبساط حرارتی
  • خطای آفست

هزینه نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین

هزینه نصب و راه اندازی دستگاه cnc با کنترلر هایدن هاین

کارشناسان ما در گروه انجینیک، می‌توانند بسته به نوع کنترلر هایدن هاین، فرز یا تراش بودن دستگاه cnc، نو یا دست دوم بودن آن و تنظیمات اولیه، هزینه راه اندازی ماشین‌های cnc با کنترلر Heidenhain را مشخص کنند. تنها کافی است شما سفارش خود را ثبت کنید تا متخصصان در این زمینه با شما تماس گرفته و تخمین قیمتی را بر اساس شرایط، به شما اعلام کنند.

توصیه می‌شود راه اندازی دستگاه cnc را به کسی بسپارید که قبلا با مدل کنترلر شما کار کرده باشد؛ زیرا هریک از این کنترلرها قلق خاصی در راه اندازی نرم افزاری و تنظیم خطا دارند. در نتیجه بهتر است که بدون داشتن تجربه عملی، این کار را انجام ندهید.

بله. به دلیل اینکه در کنترلرهای هایدن هاین از G-Code ها استفاده نمی‌شود و نیاز به یک زبان برنامه نویسی خاص دارند

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *