روشهای کاهش هزینه ماشینکاری CNC

خدمات ماشینکاری CNC یک بخش جدایی ناپذیر از صنعت هستند که برای ساخت انواع قطعات مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل بیشتر کسب و کارها به دنبال روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC می‌گردند. برای اینکه بتوانید قیمت ماشینکاری CNC را به طور قابل توجهی کاهش دهید، نیاز است که عوامل موثر بر قیمت را بشناسید و بدانید که چگونه می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. پس با ما تا انتهای این مقاله از انجینیک همراه شوید و بهترین راهکارها را برای کم کردن هزینه‌های ماشینکاری یاد بگیرید.

نحوه محاسبه هزینه‌های ماشینکاری CNC

قیمت ماشینکاری CNC با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و معمولا به صورت ساعتی برای انواع مختلف ماشین‌ها تعیین خواهد شد. برای مثال کار ماشینکاری با دستگاه فرز cnc پنج محور در مقایسه با دستگاه‌های سه محوره بیشتر است. از مهمترین عواملی که بر روی قیمت ماشینکاری با دستگاه‌های سی ان سی تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدت زمان موردنیاز برای تکمیل پروژه

معمولا زمانی که صحبت از روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC می‌شود، زمان به عنوان یک عامل کاملا تعیین‌کننده موردتوجه قرار می‌گیرد. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه مدت زمان ساخت یک قطعه بیشتر طول بکشد، هزینه آن هم بیشتر خواهد شد.

هزینه راه اندازی دستگاه CNC

هزینه راه اندازی دستگاه CNC

هزینه نصب و راه‌اندازی دستگاه CNC معمولا به عنوان یکی از عوامل ثابت در تعیین قیمت ماشینکاری CNC در نظر گرفته می‌شود. برای مثال راه‌اندازی سخت افزاری در مقایسه با راه‌اندازی نرم افزاری هزینه کمتری خواهد داشت؛ زیرا نیاز به تخصص ویژه برنامه نویسی و تسلط به آن ندارد. اگر می‌خواهید که فرایند نصب و راه اندازی دستگاه CNC با کمترین هزینه برایتان انجام شود، می‌توانید از خدمات ما در انجینیک استفاده کنید.

نوع ماشین و تعداد محورهای آن

هر نوع ماشین CNC می‌تواند وظایف خاصی را انجام داده و بر روی فلزات مشخصی کار کند. بنابراین بسته به اینکه قصد شما از ماشینکاری چه باشد، ممکن است نیاز به دستگاه تراش CNC یا فرز داشته باشید. از سوی دیگر با توجه به هندسه و جزییات قطعه هم قیمت ماشینکاری CNC متفاوت خواهد بود.

هزینه ساخت قطعات

از دیگر عوامل موثر بر هزینه ماشینکاری CNC می‌توان به قیمت مواد موردنیاز برای ساخت قطعه و سایر هزینه‌های خاص مانند تعیین تلورانس اشاره کرد. به طور کلی هرچقدر که دقت موردنیاز شما بیشتر بوده و پردازش نیاز به طی کردن مراحل بیشتری داشته باشد، هزینه هم بالاتر خواهد رفت. از سوی دیگر اگر این فرایند باعث کاهش سرعت ماشینکاری شود، زمان موردنیاز برای آن هم بیشتر شده و به این ترتیب قیمت ماشینکاری CNC افزایش پیدا می‌کند.

نوع فلز درگیر

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ماشینکاری CNC، نوع فلزی است که قرار است کار بر روی آن انجام شود. به طور کلی اگر کار بر روی فلز دشوار باشد، مراحل و تعداد فرایندهای موردنیاز هم افزایش پیدا کرده و به این ترتیب هزینه ماشینکاری هم بیشتر می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با فلزات سازگار با دستگاه CNC مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC

حال که عوامل موثر بر قیمت ماشینکاری سی ان سی را شناختیم، می‌خواهیم روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با بازدهی بیشتری از این دستگاه‌ها استفاده کنید. این روش‌ها عبارتند از:

پنج راهکار برای کاهش هزینه ماشین CNC ؟

ساده سازی طراحی

برای اینکه هزینه ماشینکاری CNC کمتر شود، توصیه می‌کنیم که قطعاتی با طراحی ساده را بسازید که بتوان شکاف‌ها، رزوه‌ها و سوراخ‌ها را با استفاده از ابزارهای استاندارد موجود در بازار ایجاد کرد. برای مثال به جای اینکه از گوشه‌های تیز و 90 درجه استفاده کنید، به سراغ گوشه‌های گرد بروید که زمان و هزینه را برای شما کاهش می‌دهند.

کنترل اندازه حفره‌ها و ضخامت دیواره‌ها

یکی از روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC کنترل کردن ضخامت دیواره‌ها و اندازه حفره‌هاست. به طور کلی دستگاه‌های CNC مانند فرز بورینگ CNC می‌توانند حفره‌هایی را ایجاد کنند که اندازه‌ای 2 تا 3 برابر قطر آن‌ها دارند؛ اما اگر چیزی بزرگتر از این مقدار بخواهید، نیاز به ابزارهای ویژه خواهید داشت که هزینه را به طور سرسام آوری افزایش می‌دهد. از سوی دیگر دیواره‌هایی که نازک هستند، حالت بسیار شکننده‌ای دارند و در نتیجه دقت و زمان بیشتری را می‌طلبند؛ به همین دلیل هزینه ماشینکاری آن‌ها بیشتر است. پس توصیه می‌کنیم برای کم شدن قیمت ماشینکاری CNC ضخامت دیواره‌ها را بیشتر از 0.8 میلی‌متر انتخاب کنید.

سپردن کار به کارگاه‌های خدمات ماشینکاری CNC

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC این است که کار خود را به کارگاهی بسپارید که دستگاه‌های تخصصی و فوق دقیق را در خود جای داده است. به ویژه اگر حجم کارتان بالا نیست، این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کند. به همین منظور می‌توانید از خدمات فرز CNC در تهران و خدمات تراش CNC در تهران ما در انجینیک استفاده کنید. ما کلیه دستگاه‌های سی ان سی موردنیاز برای انجام انواع فرایندهای ماشینکاری را در اختیار داشته و می‌توانیم این خدمات را با بهترین قیمت به شما ارائه دهیم.

بالا بردن حجم کار

چه ماشینکاری را به بیرون بسپارید و چه خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است که به صورت عمده فعالیت کنید. راه‌اندازی دستگاه CNC برای ساخت تعداد محدودی قطعه، می‌تواند هزینه‌های استهلاک دستگاه و مصرف انرژی را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل یکی از روش های کاهش هزینه ماشینکاری CNC را انجام کار به صورت عمده می‌دانند.

کار کردن با تلورانس زیاد

زمانی که بازه خطای ماشینکاری محدود باشد، قیمت ماشینکاری CNC بالاتر می‌رود؛ زیرا ضمن افزایش زمان انجام این کار، نیاز به یک بررسی دستی برای کنترل بازه خطا هم دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا حد امکان محدوده خطایی را برای خود گسترش دهید تا در هزینه‌هایتان صرفه جویی شود.

سخن پایانی

قیمت ماشینکاری CNC به دلیل پیچیدگی این دستگاه‌ها و قطعاتی که با استفاده از آن‌ها ساخته می‌شوند، به خودی خود بالا است. به همین دلیل در این مقاله راهکارهایی را برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC به شما ارائه دادیم. در کنار این موارد شما می‌توانید از خدمات ماشینکاری CNC در تهران استفاده کنید که با بهترین قیمت، خدمات فرز و تراش را به شما ارائه می‌دهد.

چگونه می‌توان هزینه ماشینکاری قطعات پیچیده را کم کرد؟

برای این کار می‌توانید قطعه خود را به چندین زیرمجموعه ساده تر تقسیم کرده و سپس آن‌ها را مونتاژ کنید.

هزینه ماشینکاری کدام فلزات بیشتر است؟

به طور معمول فلزاتی که سختی بیشتری داشته و شکل پذیری آن‌ها دشوارتر باشد، قیمت ماشینکاری CNC را افزایش می‌دهند.

مقالات مشابه
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *